Allografting lub autografting dla szpiczaka

Obawiamy się wpływu, jaki miało na praktykę kliniczną, że Bruno i jego współpracownicy porównują autoprzeszczep krwiotwórczy z komórkami macierzystymi, a następnie allograft z tandemowymi autograftami dla nowo rozpoznanego szpiczaka mnogiego (problem z 15 marca), ponieważ wnioski oparte są na niewielkim próbki i dane cytogenetyczne nie były dostępne dla 64% pacjentów. Przeprowadziliśmy badanie2, w którym 5-letnie przeżycie wyniosło 68% wśród 532 pacjentów w wieku poniżej 65 lat, którzy otrzymywali naszą Total Therapy 2 (dwa cykle chemioterapii opartej na melfalanie, z których każdy był wspierany przez autologiczny hematopoetyczny przeszczep komórek macierzystych). Wyniki te są praktycznie identyczne z wynikami uzyskanymi w grupie autograft-allograft zgłoszonej przez Bruno i współpracowników bez nieprzewidywalnych konsekwencji występowania co najmniej 30% rozległej przewlekłej choroby przeszczep przeciwko gospodarzowi (GVHD). Biorąc pod uwagę ograniczone postępy osiągnięte w leczeniu pacjentów z nieprawidłowymi wynikami badań cytogenetycznych, 3 zaproponowaliśmy 18 takich pacjentów warunkujących melfalan (w dawce 100 mg na metr kwadratowy powierzchni ciała), a następnie przeszczep allogeniczny jako drugi przeszczep, który zakończył się niepowodzeniem. aby poprawić bezobjawowy i całkowity czas przeżycia w tej grupie wysokiego ryzyka, w porównaniu z 35 dopasowanymi kontrolami otrzymującymi dwa autotransplants. Włączenie bortezomibu do naszego programu tandem-autograft w Total Therapy 3 poprawiło przeżycie w podgrupach wysokiego ryzyka4. Biorąc pod uwagę doskonałe wyniki zgłoszone w przypadku tandemowych autograftów u pacjentów ze szpiczakiem wysokiego ryzyka i słabe wyniki z użyciem autoprzeszczepów, a następnie alloprzeszczepy u osób z chorobą wysokiego ryzyka, potrzebujemy bardziej innowacyjnego podejścia do allotransplantacji.
Frits van Rhee, MD, Ph.D.
Szpital Instytutu Badawczo-Leczniczego w Myeloma, Little Rock, AR 72205
John Crowley, Ph.D.
Cancer Research and Biostatistics, Seattle, WA 91018
Med. Bart Barlogie
Szpital Instytutu Badawczo-Leczniczego w Myeloma, Little Rock, AR 72205
4 Referencje1. Bruno B, Rotta M, Patriarca F, i in. Porównanie alloprzeszczepu z autograftingiem dla nowo rozpoznanego szpiczaka. N Engl J Med 2007; 356: 1110-1120
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Barlogie B, Tricot G, Anaissie E, i in. Talidomid i transplantacja komórek hematopoetycznych w szpiczaku mnogim. N Engl J Med 2006; 354: 1021-1030
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Barlogie B, Tricot G, Rasmussen E, i in. Całkowita terapia 2 bez talidomidu w porównaniu z terapią całkowitą 1: rola terapii zintensyfikowanej indukcji i konsolidacji po transplantacji. Blood 2006; 107: 2633-2638
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Shaughnessy JD Jr, Zhan F, Burington BE, et al. Zatwierdzony model ekspresji genowej szpiczaka mnogiego wysokiego ryzyka jest zdefiniowany przez deregulowaną ekspresję genów mapujących na chromosom 1. Blood 2007; 109: 2276-2284
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Oprócz GVHD, mamy trzy obawy dotyczące badania Bruno i współpracowników. Po pierwsze, grupa podwójnie autologicznych przeszczepów nie otrzymała obecnego standardowego schematu kondycjonowania.1-3 Prawie 25% tych pacjentów otrzymało połowę standardowej dawki melfalanu w pierwszym przeszczepie. Autorzy powinni podać proporcje pacjentów otrzymujących melfalan w dawkach 100, 140 i 200 mg na metr kwadratowy dla każdego przeszczepu. Szacujemy, że mniej niż jedna trzecia z 82 pacjentów z grupy podwójnie autologicznych przeszczepów otrzymała kondycjonowanie melfalanem w dawce 200 mg na metr kwadratowy dla obu przeszczepów. Autologiczne przeszczepy tandemowe z suboptymalnym dawkowaniem są gorsze nawet w przypadku chemioterapii doustnej.4
Po drugie, nie jest jasne, jaki wpływ będzie miał przeszczep niemieloablacyjny, biorąc pod uwagę główne zmiany w terapii indukcyjnej. Po trzecie, 46 pacjentów bez rodzeństwa zostało wykluczonych z analizy pierwotnej i nie otrzymało terapii protokolarnej. Autorzy powinni przedstawić analizę przeżycia porównującą pacjentów, u których rodzeństwo było identyczne z HLA, ze wszystkimi 128 pacjentami, którzy nie byli identyczni.
Dr S. Vincent Rajkumar
Robert A. Kyle, MD
Mayo Clinic, Rochester, MN 55905
rajkumar. [email protected] edu