Anatomiczne i funkcjonalne testy na chorobe tetnic wiencowych

W badaniu PROMISE (Prospective Multicenter Imaging Study dla oceny bólu w klatce piersiowej) Douglas i in. (Wydanie 2 kwietnia) opisują wyniki kliniczne pacjentów z bólem w klatce piersiowej i podejrzeniem choroby wieńcowej (CAD), którzy zostali poddani albo badaniom anatomicznym przy użyciu koronarografii angiograficznej (CTA) albo testowaniu funkcjonalnym. Autorzy podają, że wynik kliniczny nie różnił się między obiema strategiami, podczas gdy średnia (? SD) ekspozycja na promieniowanie w grupie CTA była wyższa (łącznie 12,0 ? 8,5 mSv), a 98% przechodziło CTA.  W naszym ośrodku o dużej objętości średnia ekspozycja na promieniowanie po kompletnym CTA (w tym wynik wapnia i angiografia) u 1560 pacjentów z przewlekłym bólem w klatce piersiowej wynosiła 2,4 ? 2,0 mSv.2 Wszystkie badania przeprowadzono przy użyciu wysokiej klasy skanera 2 × 128-krotnego. oraz z protokołem FLASH wykonanym u 72% pacjentów i przyszłym skanowaniem w 25%. Podczas gdy w PROMIS  E tylko 34% pacjentów w grupie CTA przeszło scyntygrafię, a 12% zostało poddanych inwazyjnej angiografii, ponad 80% pacjentów miało ekspozycję na promieniowanie o wartości powyżej 5 mSv (ryc. <!–more–>S3 w dodatkowym dodatku do tego artykułu, dostępnym z pełny tekst artykułu na). Liczby te sugerują, że większe obciążenie popromiennością w grupie CTA może nie wynikać z wyboru pacjentów (tj. Tych z podwyższonym wskaźnikiem masy ciała), ale raczej może być związane z charakterystykami związanymi z skanowaniem CTA w różnych centra uczestniczące. Szczegółowy przegląd tych cech mógłby dostarczyć użytecznych informacji.  Michiel J. Bom, MD  Petrus M. van der Zee, MD, Ph.D.  Dr n. Med. Jan H. Cornel.  Centrum Medyczne Alkmaar, Alkmaar, Holandia  mj nl  Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem.  2 Referencje1. Douglas PS, Hoffmann U, Patel MR, i in. Wyniki badań anatomicznych i czynnościowych w kierunku ch  oroby wieńcowej. N Engl J Med 2015; 372: 1291-1300  Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline  2. Bom MJ, van der Zee PM, Cornel JH, van der Zant FM, Knol RJJ. Diagnostyczna i terapeutyczna przydatność koronarografii angiografii wieńcowej u chorych poza kliniki dotyczyła bólu w klatce piersiowej. Am J Cardiol 2015 6 kwietnia (Epub przed drukowaniem).  Douglas i in. nie odnotowują różnicy w wynikach wśród pacjentów z objawami, u których wykonano testy anatomiczne i testy funkcjonalne CAD. Jednak tylko 10,2% pacjentów z grupy testowej funkcjonalnej w tej grupie niskiego ryzyka zostało ocenionych za pomocą elektrokardiografii wysiłkowej (EKG), która nie wymaga promieniowania i jest znacznie tańsza niż obrazowanie jądrowe, które wykonano u 67,5% pacjentów . Ponadto 29,4% pacjentów zostało poddanych testom farmakologicznym. Chociaż prawdopodobnie odzwierciedla to praktykę kliniczną w Stanach Zjednoczonych, jaki odsetek pacjentów poddanych obrazowaniu jÄ  …drowemu i echokardiografii obciążeniowej spełnia kryteria właściwego zastosowania do obrazowania serca? Zdolność wysiłkowa, ocena Trakcji Duke a, 2 odzyskiwanie rytmu serca, 3 szczytowe tętno, 4 i komorowe zaburzenia rytmu są solidnymi predyktorami ryzyka zgonu. Ta informacja jest dostępna po niskich kosztach i nie wymaga ekspozycji na promieniowanie ani obrazowania. Tak więc, rygorystyczne wykonywanie EKG przez kompetentnych lekarzy może być nie lepsze lub lepsze od przewidywanych wyników i znacznie bardziej opłacalne niż obrazowanie serca u pacjentów z interpretowalnym EKG wysiłkowym, którzy są w stanie wykonywać ćwiczenia.  Wade H. Martin, III, MD  St. Louis Veterans Administration Medical Center, St. Louis, MO  przebrnąć. Gov  Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem.  4 Referencje1. Myers J, Prakash M, Froelicher V, Do D, Partington S, Atwood JE. Zdolność do ćwiczeń i śmiertelność wśród mężczyzn ski  erowanych do testów wysiłkowych. N Engl J Med 2002; 346: 793-801  Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline  2. Mark DB, Shaw L, Harrell FE Jr i in. Wartość prognostyczna wyniku wysiłkowego na bieżni u pacjentów ambulatoryjnych z podejrzeniem choroby wieńcowej. N Engl J Med 1991; 325: 849-853  Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline  3. Cole CR, Blackstone EH, Pashkow FJ, Snader CE, Lauer MS. Odzyskiwanie rytmu serca natychmiast po wysiłku jako czynnik prognostyczny umieralności. N Engl J Med 1999; 341: 1351-1357  Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline  4. Lauer MS, Francis GS, Okin PM, Pashkow FJ, Snader CE, Marwick TH. Upośledzona odpowiedź chronotropowa na testy wysiłkowe jako czynnik prognostyczny umieralności. JAMA 1999; 281: 524-529  Crossref Web of Science Medline  PROMISE stawia ważne pytania dotyczące względnej wartości CTA i testów stresowych u pacjentów z objawami sugerującymi stabilną chorobę wieńcową Jednym z takich pytań   jest to, czy CTA przyczynia się do niepotr [przypisy: lekarz, leczenie pod mikroskopem, stomatolog wrocław ]
[podobne: lekarz chorób wewnętrznych, laserowe usuwanie blizn warszawa, zarobki ratownika medycznego ]