Dożywotnie Zagrożenie Chorobą Układu Krążenia AD 3

5,6 mmol na litr]) i skurczowe ciśnienie krwi (124 mm Hg vs. 137 mm Hg). Gdy uczestnicy byli podzieleni według rasy, ciężar czynników ryzyka był wyższy wśród czarnych niż wśród białych (Tabela 2 w Dodatku Uzupełniającym). Skutki zagregowanego współczynnika ryzyka
W analizach zbiorczej kohorty w wieku wskaźnika 55 lat, w okresie do 731,615 osobolat obserwacji, odnotowano 5912 zgonów z powodu chorób sercowo-naczyniowych, 5061 zakończonych zgonem lub niekrytycznych zawałów mięśnia sercowego, 2295 zgonów lub zgonów niezakończonych zgonem oraz z 9391 zdarzeń związanych z miażdżycową chorobą sercowo-naczyniową. Wśród osób o tym samym wskaźniku wieku w MRFIT odnotowano 14,199 zgonów z powodu chorób układu sercowo-naczyniowego, z 766 773 osobolatami obserwacji. Ryzyko zgonu z powodu chorób sercowo-naczyniowych w zbiorczej kohorcie było wyższe u mężczyzn niż u kobiet, ale było podobne u czarnych i białych (biali mężczyźni, 36,1%, czarni mężczyźni, 33,0%, białe kobiety, 26,6%, czarne kobiety, 27,1% ).
Rysunek 1. Rycina 1. Ryzyko śmierci z powodu chorób układu sercowo-naczyniowego u czarnych mężczyzn i białych mężczyzn w wieku 55 lat, według zbiorczego obciążenia czynnikami ryzyka i dostosowane do rywalizowania o ryzyko śmierci. Profil czynnika ryzyka uznano za optymalny, gdy uczestnik miał całkowity poziom cholesterolu mniejszy niż 180 mg na decylitr (4,7 mmol na litr) i nieleczone ciśnienie krwi niższe niż 120 mm Hg skurczowe i mniej niż 80 mm Hg rozkurczowe, był nonsmoker i nie chorował na cukrzycę. Uważano, że nie jest on optymalny dla osób niepalących bez cukrzycy, u których całkowity poziom cholesterolu wynosił od 180 do 199 mg na decylitr lub nieleczone skurczowe ciśnienie krwi od 120 do 139 mm Hg lub nieleczone rozkurczowe ciśnienie krwi od 80 do 89 mm Hg. Poziom czynników ryzyka uznano za podwyższony dla osób niepalących bez cukrzycy, u których całkowity poziom cholesterolu wynosił od 200 do 239 mg na decylitr (5,17 do 6,18 mmol na litr) lub nieleczone skurczowe ciśnienie krwi 140 do 159 mm Hg lub nieleczone rozkurczowe ciśnienie krwi 90 do 99 mm Hg. Główne czynniki ryzyka zostały określone jako obecne palenie tytoniu, cukrzyca, leczenie hipercholesterolemii, nieleczony poziom całkowitego cholesterolu wynoszący co najmniej 240 mg na decylitr (6,21 mmol na litr), i leczenie nadciśnienia tętniczego, nieleczone skurczowe ciśnienie krwi wynoszące co najmniej 160 mm Hg, lub nieleczone rozkurczowe ciśnienie krwi wynoszące co najmniej 100 mm Hg. Dane pochodzą z 17 badań w kohorcie zbiorczej; dane z testu interakcji z wieloma czynnikami ryzyka nie zostały uwzględnione.
Ryc. 2. Rycina 2. Ryzyko śmierci z powodu chorób układu sercowo-naczyniowego u kobiet rasy czarnej i kobiet w wieku 55 lat, według zbiorczego obciążenia czynnikami ryzyka i dostosowane do rywalizowania o ryzyko śmierci. Dane pochodzą z 17 badań w kohorcie zbiorczej; dane z testu interakcji z wieloma czynnikami ryzyka nie zostały uwzględnione.
Tabela 2. Tabela 2. Cykliczne ryzyko wystąpienia śmiertelnych i nienotowanych zdarzeń wśród mężczyzn według zbiorczego obciążenia czynnikami ryzyka. Tabela 3. Tabela 3. Ryzyka związane ze skutkami śmiertelnych i nienotowanych zdarzeń wśród kobiet według łącznego obciążenia czynnikami ryzyka. Wśród mężczyzn i kobiet, których wiek wynosił 55 lat, większy ciężar czynników ryzyka wiązał się z wyższym ryzykiem zgonu z powodu chorób sercowo-naczyniowych. (Ryc. i ryc. 2 przedstawiają dożywotnie ryzyko zgonu z powodu choroby układu krążenia według łącznego poziomu ryzyka dla mężczyzn i kobiet w wieku 55 lat w kohorcie puli [tj. Wyłączając osoby z MRFIT].) Wyniki były podobne w 45. wiek (ryc. 1A i 1B w dodatkowym dodatku). Wystąpiły znaczne różnice w obserwowanym ryzyku zgonu z powodu chorób układu krążenia w ciągu życia, w zależności od obciążenia czynnikiem ryzyka, zwłaszcza w wieku 45 lat. Podobny wzorzec dotyczył czynników ryzyka mierzonych w innych grupach wiekowych i dodatkowych punktów końcowych zgonu z powodu choroby niedokrwiennej serca lub nieinfuzyjnego zawału mięśnia sercowego, udaru śmiertelnego lub nieinwazyjnego oraz całkowitej liczby zdarzeń związanych z miażdżycową chorobą sercowo-naczyniową (tabela 2 i tabela 3). ).
Ryzyko związane z ryzykiem dożywotnim utrzymywało się na bardzo niskim poziomie wśród osób, które miały optymalny profil czynników ryzyka we wszystkich grupach wskaźników. Ryzyka związane z ryzykiem utraty życia stały się znacznie wyższe, gdy poziom lub status dowolnego czynnika ryzyka nie został uznany za optymalny, przy stopniowym zwiększaniu ryzyka pozostałego w całym okresie życia w grupach o mniej korzystnych profilach zagregowanego ryzyka. Ogólnie rzecz biorąc, ryzyko zgonu z powodu choroby sercowo-naczyniowej i choroby niedokrwiennej serca lub nieinwazyjnego zawału serca było około dwa razy większe u mężczyzn niż u kobiet, podczas gdy ryzyko zgonu i udaru niezakończonego zgonem nie różniło się istotnie w zależności od płci. .
W przypa
[więcej w: Stomatolog Kraków, dermatologia estetyczna, kardiolog dziecięcy ]
[hasła pokrewne: lekarz chorób wewnętrznych, laserowe usuwanie blizn warszawa, zarobki ratownika medycznego ]