Dożywotnie Zagrożenie Chorobą Układu Krążenia

width=1024W całym przedziale wiekowym ryzyko wystąpienia chorób sercowo-naczyniowych nie było zgłaszane u osób rasy czarnej i dorosłych osób dorosłych. Metody
Przeprowadziliśmy metaanalizę na poziomie indywidualnym, wykorzystując dane z 18 badań kohortowych obejmujących łącznie 2537384 czarnych mężczyzn i kobiet oraz białych mężczyzn i kobiet, u których czynniki ryzyka chorób sercowo-naczyniowych mierzono w wieku 45, 55, 65 i 75 lat. lat. Ciśnienie krwi, poziom cholesterolu, palenie tytoniu i stan cukrzycy zostały wykorzystane do podziału uczestników według czynników ryzyka na pięć wzajemnie wykluczających się kategorii. Pozostałe ryzyko wystąpienia zdarzeń sercowo-naczyniowych zostało oszacowane dla uczestników w każdej kategorii w każdym wieku, ze śmiercią wolną od choroby sercowo-naczyniowej traktowanej jako konkurencyjne wydarzenie.
Wyniki
Zaobserwowaliśmy znaczne różnice w ryzyku życia chorób sercowo-naczyniowych we wszystkich warstwach ryzyka. Wśród uczestników, którzy mieli 55 lat, osoby z optymalnym profilem ryzyka (całkowity poziom cholesterolu, <180 mg na decylitr [4,7 mmol na litr], ciśnienie krwi, <120 mm Hg skurczowe i 80 mm Hg rozkurczowe, status niepalący oraz stan bez cukrzycy) miały znacznie niższe ryzyko zgonu z powodu chorób sercowo-naczyniowych w wieku 80 lat niż u uczestników z dwoma lub większą liczbą głównych czynników ryzyka (4,7% w porównaniu z 29,6% wśród mężczyzn, 6,4% w porównaniu do 20,5% wśród kobiet). Osoby o optymalnym profilu ryzyka miały również niższe ryzyko związane ze śmiertelną chorobą wieńcową lub niezakończonym zawałem mięśnia sercowego (3,6% w porównaniu z 37,5% wśród mężczyzn, <1% w porównaniu z 18,3% w przypadku kobiet) oraz udarem śmiertelnym lub niezakończonym zgonem (2,3%). vs 8,3% wśród mężczyzn, 5,3% wobec 10,7% wśród kobiet). Podobne tendencje w warstwie czynników ryzyka zaobserwowano wśród czarnych i białych oraz w różnych kohortach urodzeniowych.
Wnioski
Różnice w obciążeniu czynnikami ryzyka przekładają się na znaczne różnice w cyklu życia ryzyka chorób sercowo-naczyniowych, a różnice te są spójne dla kohort rasowych i urodzeniowych. (Finansowane przez National Heart, Lung and Blood Institute.)
Wprowadzenie
W ostatnich dziesięcioleciach wysiłki kliniczne i zdrowie publiczne mające na celu zmniejszenie ciężaru chorób sercowo-naczyniowych podkreśliły znaczenie obliczania globalnych, krótkoterminowych (zwykle 10-letnich) oszacowań ryzyka.1 Jednak większość dorosłych w Stanach Zjednoczonych, którzy są uważani za niskie ryzyko wystąpienia chorób sercowo-naczyniowych w perspektywie krótkoterminowej jest w rzeczywistości obciążone wysokim ryzykiem przez cały pozostały czas życia. 3,3 Szacunkowe dane dotyczące ryzyka wystąpienia chorób sercowo-naczyniowych w ciągu całego życia zapewniają bardziej kompleksową ocenę ogólnego obciążenia chorobą w populacji ogólnej, teraz i w przyszłości, ponieważ biorą pod uwagę zarówno ryzyko chorób sercowo-naczyniowych, jak i ryzyko konkurencyjne (np. zgon z powodu raka), aż do osiągnięcia zaawansowanego wieku .4,5 Takie szacunki mogą pomóc w kierowaniu polityką zdrowia publicznego, umożliwiając prognozowanie całkowite obciążenie chorobą sercowo-naczyniową w populacji.
Większość szacunków ryzyka wystąpienia choroby sercowo-naczyniowej w ciągu całego życia uzyskano na podstawie analiz ograniczonych do czynników ryzyka mierzonych w jednym wieku w przeważającej części populacji białej. 66,7 Szacunki te nie uwzględniają potencjalnego wpływu kohorty urodzeniowej, która może wynikać ze zmian świeckich. w poziomach czynników ryzyka8,9 lub w przypadku powszechnego stosowania leczenia medycznego, co przełożyło się na znaczne zmniejszenie częstości incydentów sercowo-naczyniowych w Stanach Zjednoczonych.
Projekt Cardiovascular Risk Pooling Project został opracowany w celu zbierania i gromadzenia danych z licznych badań kohortowych prowadzonych w Stanach Zjednoczonych w okresie ostatnich 50 lat. Takie podejście do pulowania stanowi okazję do obliczenia szacunkowych danych dotyczących ryzyka wystąpienia zdarzeń sercowo-naczyniowych w ciągu życia w zależności od wieku, płci, rasy i innych czynników ryzyka w wielu kohortach urodzeniowych, które nie byłyby możliwe w ramach jednego zestawu danych.
Próbka do badań
Zawarliśmy zestawy danych w Projekcie Ryzyka Łączenia Ryzyka w Sercu, jeśli spełnione zostały następujące kryteria: reprezentowały próbki społecznościowe lub populacyjne lub duże kohorty ochotników, zawierały co najmniej jedno badanie podstawowe z bezpośrednim pomiarem fizjologicznym i antropometrycznym (np. waga) i obejmowały 10 lub więcej lat obserwacji w następstwie zdarzeń sercowo-naczyniowych prowadzących do zgonu lub zgonu lub obu. Dane z 18 unikalnych kohort zostały włączone do badania, z których 17 było włączonych do zbiorczej analizy 11-32 (wszystkie kohorty są wymienione w dodatkowym dodatku, dostępnym z pełnym tekstem tego artykułu
[patrz też: diabetolog, leczenie dzieci, nefrolog Wrocław ]
[hasła pokrewne: apteka suwałki dyżur, laserowe wybielanie zębów przeciwwskazania, półpasiec objawy zdjęcia ]