Immunoreaktywność endoteliny w osoczu w chorobie wątroby i zespole wątrobowo-nerkowym ad

Czterech pacjentów w grupie 2 zmarło, dwóch podczas pobytu w szpitalu. Grupa 3 składała się z 12 pacjentów z przewlekłą niewydolnością nerek, spowodowanych nadciśnieniem w 5, układowym toczniem rumieniowatym w 4, i różnych przyczynach w 3.
Grupa 4 składała się z siedmiu pacjentów z ostrą niewydolnością nerek, wywołanych przez leki w trzech, hipowolemię w dwóch, sepsę w jednym i szpiczak mnogi w jednym.
Grupa 5 składała się z 11 pacjentów z zaburzeniami czynności wątroby i niewydolnością nerek, spowodowanych sepsą u 4, przedawkowaniem acetaminofenu u 3, hipowolemią u 2, rozległym guzem w i niedrożnością dróg żółciowych u 1. Czterech z tych pacjentów zmarło podczas pobytu w szpitalu . Kryteria włączenia do grupy 5 były nieprawidłowe wyniki testów czynności wątroby (poziom bilirubiny w osoczu,> 1,5 mg na decylitr [25 .mol na litr]), niewydolność nerek (stężenie kreatyniny w osoczu,> 1,6 mg na decylitr [140 .mol na litr ]) oraz możliwe do zidentyfikowania zdarzenie powodujące ostrą dysfunkcję nerek. Grupa ta obejmowała trzech pacjentów, u których uszkodzenie nerek uznano za bezpośrednią konsekwencję przedawkowania acetaminofenu, dwóch pacjentów z przewlekłą chorobą wątroby z niewydolnością nerek reagujących na prowokację objętościową, czterech pacjentów z sepsą, jednego pacjenta z dysfunkcją wątroby z powodu rozległego guza, i jeden pacjent z niedrożnością dróg żółciowych.
Grupa 6 składała się z 11 osób zdrowych.
Nie było dowodów ogólnoustrojowej sepsy lub bakteryjnego zapalenia otrzewnej u żadnego z pacjentów z zespołem wątroby, chorobą wątroby, ale z prawidłową czynnością nerek lub przewlekłą niewydolnością nerek (grupy 1, 2 i 3). Pięciu pacjentów z zaburzeniami czynności wątroby i niewydolnością nerek (grupa 5) wcześniej udokumentowało lub podejrzewało posocznicę, w tym jeden z pacjentów, którzy przedawkowali acetaminofen. Z wyjątkiem osób z przewlekłą niewydolnością nerek (grupa 3) żaden z pacjentów nie przyjmował leków moczopędnych przez co najmniej pięć dni. Żaden z pacjentów z przewlekłą lub ostrą niewydolnością nerek (grupy 3 i 4) nie był poddawany dializie w czasie badania. Pojedynczy pacjent z dysfunkcją wątroby i niewydolnością nerek (grupa 5) przeszedł hemo-filtrację przed pobraniem próbek krwi.
Próbki krwi do oznaczeń endoteliny-1 i endoteliny-3 pobierano losowo, a leki nie były wstrzymywane. U ośmiu pacjentów, pięciu z zespołem wątrobowym (grupa 1) i trzech z przewlekłą chorobą wątroby, ale z prawidłową czynnością nerek (grupa 2), wykonano kaniulację zarówno tętnicy nerkowej, jak i żyły nerkowej drogą udową, stosując podejście Seldingera z 7 – Cewnik francuski.
Protokół badania został zatwierdzony przez komisję etyczną King s College School of Medicine and Dentistry. Wszyscy badani wyrazili świadomą zgodę. Zgodę uzyskano zarówno od pacjenta, jak i od krewnych, gdy obecna była encefalopatia.
Pobieranie próbki
20 mililitrów krwi żylnej zebrano w probówkach traktowanych heparyną zawierających 100 jednostek aprotyniny (Trasylol, Miles Laboratories, Elkhart, Ind.) Na lodzie i odwirowano w ciągu 15 minut w temperaturze 4 ° C; osocze przechowywano w -70 ° C do czasu oznaczenia. Wśród pacjentów, u których wykonano kaniulację żył nerkowych i tętniczych, krew została wycofana z głównego naczynia
[przypisy: przychodnia dla dzieci warszawa, olx miechów, leczenie po amputacji palca ]