Kontrolowana próba profilaktyki przeciwdrobnoustrojowej w chorobie z Lyme po ukąszeniach jelenia ad 7

Ponieważ bezobjawowe zakażenie u osoby z rozpoznanym ukąszeniem kleszcza jest rzadkie, a ryzyko późnych następstw choroby z Lyme jest niewielkie, testy serologiczne u takich osób nie są rutynowo wskazane.24 Ze względu na niskie ryzyko choroby z Lyme po rozpoznanym jeleniu- ugryzienie przez kleszcza i znacznie mniejsze ryzyko poważnych późnych następstw, jak również koszt, potencjalne działania niepożądane i niepewna skuteczność profilaktycznych środków przeciwdrobnoustrojowych, uważamy, że nie jest wskazana rutynowa profilaktyka przeciwdrobnoustrojowa u osób z rozpoznanym ugryzieniem jelenia. Finansowanie i ujawnianie informacji
Obsługiwane częściowo przez granty (R01-AR40451, R01-AR41497, R01-AI32403 i RR06022) z National Institutes of Health.
Jesteśmy wdzięczni Dr. Stephenowi Lugerowi za zapisanie pacjentów w pierwszym roku badań, Kathryn Toensmeier za pomoc w przygotowaniu manuskryptu, Maureen Sullivan i Harry Nichols ze szpitala Yale-New Haven, wszystkim praktykującym, którzy ich pacjenci, John Anderson i Ken Welch z Connecticut Agricultural Experiment Station za pomoc w identyfikacji kleszczy, do dr. Michaela S. Kramera za zgodę na bycie nadzorcą procesu i do Laboratorium Wyeth-Ayerst w Filadelfii za dostarczanie leków.
Author Affiliations
Od Departamentów Pediatrii (EDS, NBH, ATB) i Epidemiologii (EDS), Yale University School of Medicine, New Haven, Connecticut; Departamenty Pediatrii (MAG, HMF, GLB) i Medycyny Rodzinnej (HMF), University of Connecticut Health Center, Farmington; oraz sekcje mikrobiologii klinicznej, chorób zakaźnych i patologii eksperymentalnej, Mayo Foundation, Rochester, Minn. (PNR, DHP). Prośba o ponowne przesłanie do Dr. Shapiro w Departamencie Pediatrii, Yale University School of Medicine, 333 Cedar St., New Haven, CT 06510-8064.

[przypisy: apteka suwałki dyżur, twaróg półtłusty kalorie, laserowe usuwanie blizn warszawa ]