Kontrolowana próba profilaktyki przeciwdrobnoustrojowej w chorobie z Lyme po ukąszeniach jelenia cd

Charakterystyka badanych w obu grupach. W badaniu wzięło udział łącznie 357 osób, a 15 osób zapisano dwukrotnie, w sumie 387 osób (94 w 1989 r., 139 w 1990 r. I 154 w 1991 r. ). Dwieście pięciu pacjentów (53 procent) zostało losowo przydzielonych do amoksycyliny, a 182 (47 procent) zostało losowo przydzielonych do grupy otrzymującej placebo. Charakterystykę osobników w dwóch grupach przedstawiono w tabeli 1. Ślepota uczestników była udana, ponieważ 71 procent pacjentów leczonych amoksycyliną (lub ich rodziców) i 67 procent pacjentów leczonych placebo (lub ich rodzice). ) powiedzieli, że nie wiedzą, które leki otrzymali. Spośród tych, którzy sądzili, że wiedzieli, 52 procent osób leczonych amoksycyliną myślało, że otrzymało placebo, a 38 procent osób leczonych placebo uważało, że otrzymywały amoksycylinę (P = 0,28). Tabela 2. Tabela 2. Odsetek kleszczy zakażonych B. burgdorferi według stadium rozwojowego * Rysunek 1. Rysunek 1. Analiza PCR na obecność DNA B. burgdorferi w próbkach od 15 kleszczy. Reprezentatywne reakcje na 15 kleszczy (ścieżki do 15) pokazano po elektroforezie żelowej i barwieniu bromkiem etydium (panel A) i Southern blot (panel B). Strzałka na panelu A wskazuje pozycję oczekiwanego produktu amplifikacji o 156 pz (par zasad) DNA B. burgdorferi. Ścieżki oznaczone M zawierają znaczniki masy cząsteczkowej, ścieżki oznaczone P wskazują kontrole dodatnie, a ścieżki oznaczone N wskazują kontrole ujemne (brak celu). Próbki kleszczowe przedstawione na ścieżkach 9 i 11 były pozytywne dla B. burgdorferi. Tik reprezentowany na linii 9 był karmiony 32-letnią kobietą, która otrzymywała placebo i u której rozwinęła się wczesna borelioza.
Jeden lub więcej kleszczy jeleni (w sumie 355 kleszczy) zostało przywiezionych przez 321 z 387 badanych (83%). Kleszcze zostały usunięte z nóg u 24 procent badanych, ręce lub ręce w 18 procentach, głowa lub szyja w 18 procentach, brzuch w 11 procentach, pachwiny w 9 procentach, plecy w 9 procentach, w pachę w 7 procentach, a skrzynia w 5 procentach. Wyniki analizy PCR 11 kleszczy (6 od osób, które otrzymały placebo i 5 od osób, które otrzymały amoksycylinę) nie mogły być interpretowane, ponieważ reakcja była zahamowana.9 Wyniki analiz pozostałych 344 kleszczy pokazano w Tabeli 2 i reprezentatywny żel pokazano na Figurze 1. Ogólnie, 15 procent kleszczy zostało zainfekowanych B. burgdorferi.
Żaden z badanych nie zgłosił poważnych działań niepożądanych leku, chociaż dwóch pacjentów w grupie leczonej amoksycyliną miało niewielkie wysypki, które mogły być związane z lekiem. Spośród 15 osób, które wypadły z badania, 9 było w grupie leczonej amoksycyliną, a 6 w grupie leczonej placebo. Większość badanych odpadła, ponieważ nie chcieli poddać się dalszej venipuncture. Wszyscy badani byli monitorowani przez kolejne rozmowy telefoniczne i żaden z nich nie miał żadnych objawów ani objawów choroby z Lyme.
Bibułkę filtracyjną zwróciło 92 procent badanych, którzy ukończyli badanie. W moczu było 42% aktywności przeciwdrobnoustrojowej w grupie leczonej amoksycyliną (74 osób) i 0,6% w grupie otrzymującej placebo (1 pacjent przyjmujący cyprofloksacynę w leczeniu zapalenia ucha środkowego sześć dni po przyjęciu).
Było 7 osób (cztery w grupie leczonej amoksycyliną i trzy w grupie otrzymującej placebo), które miały serologiczny dowód na wcześniejsze zakażenie
[przypisy: topinambur allegro, olx miechów, półpasiec objawy zdjęcia ]