Kontrolowana próba profilaktyki przeciwdrobnoustrojowej w chorobie z Lyme po ukąszeniach jelenia czesc 4

Każdy z tych pacjentów był seropozytywny w kierunku przeciwciał IgG i seronegatywny w kierunku przeciwciał IgM przeciwko B. burgdorferi. Żadne z nich nie miało objawów ani objawów choroby z Lyme, a stężenia przeciwciał nie zmieniły się w kolejnych próbkach. Po wykluczeniu 15 pacjentów, którzy odpadli, oraz 7 osób, które wcześniej chorowały na B. burgdorferi, pozostało 365 osób, z których wszyscy byli obserwowani przez co najmniej sześć miesięcy, a 98 procent z nich obserwowano przez rok. Objawowe zakażenie B. burgdorferi wystąpiło u 2 spośród 173 pacjentów otrzymujących placebo (1,2%, przedział ufności 95%, 0,1 do 4,1%) iu 192 pacjentów, którzy otrzymywali amoksycylinę (przedział ufności 95%, od 0 do 1,5% ). Żaden z pacjentów nie miał bezobjawowych infekcji (tj. Żaden z serokonwersji bez objawów).
Chociaż nikt z grupy leczonej amoksycyliną nie został zarażony B. burgdorferi, niskie ryzyko zakażenia w grupie otrzymującej placebo powoduje, że oszacowanie skuteczności amoksycyliny (100 procent) jest nieprecyzyjne (95 procent przedziału ufności, od 379 do 100) procent). Ryzyko zakażenia B. burgdorferi po rozpoznanym ukąszeniu jelenia u osób leczonych amoksycyliną nie różniło się istotnie od ryzyka u osób leczonych placebo (P = 0,22).
Spośród dwóch osobników, u których rozwinęła się borelioza, jedna była czteroletnią dziewczynką, u której rumień wędrujący rozwijał się w miejscu ugryzienia kleszcza w stadium nimf po ośmiu dniach od przyjęcia. Analiza PCR tego kleszcza była nieokreślona, ponieważ reakcja była zahamowana. Dziecko nie miało objawów ogólnoustrojowych. Jej wysypka ustąpiła natychmiast po rozpoczęciu leczenia amoksycyliną. Nie miała przeciwciał przeciwko B. burgdorferi w seryjnych próbkach surowicy uzyskanych nawet rok później. W ciągu dwóch lat obserwacji nie wystąpiły objawy późnej boreliozy. Innym pacjentem była 32-letnia kobieta, u której w 12 dni po przyjęciu pojawiły się zmiany na gorączkę, bóle mięśni i liczne zmiany rumieniowe. Została ukąszona przez kleszcza na poziomie nimfy, który był dodatni dla B. burgdorferi w analizie PCR (ryc. 1). Jej objawy ustąpiły wkrótce po rozpoczęciu leczenia doksycykliną. Przeciwciała IgM i IgG przeciwko B. burgdorferi były obecne w obu kontrolowanych próbkach. W ciągu jednego roku obserwacji nie pojawiły się objawy późnej choroby z Lyme.
Jeśli rozważono tylko pacjentów, którzy zostali ukąszeni przez zakażonego kleszcza, ryzyko zakażenia B. burgdorferi wynosiło 0 procent (0 z 30 kleszczy, 95 procent przedziału ufności, 0 do 9,5 procent) wśród osób leczonych amoksycyliną i 4,3 procent (1 z 23 tików, 95-procentowy przedział ufności, 0,1 do 22%) wśród osób leczonych placebo (P = 0,43). Jeśli dziecko z rumieniem wędrującym, ukąszonym przez kleszcza, którego stan infekcji był nieokreślony, zostało włączone do grupy ukąszonej przez zakażonego kleszcza, ryzyko zakażenia wśród osób otrzymujących placebo wyniosło 8,3% (2 z 24 kleszczy, 95% zaufania interwał, do 27 procent).
Dyskusja
Celem tego badania było ustalenie, czy osoby ukąszone przez kleszcza jelenia w obszarze, w którym choroba z Lyme jest endemiczna, powinny rutynowo otrzymywać profilaktykę przeciwdrobnoustrojową
[patrz też: leczenie po amputacji palca, laserowe usuwanie blizn warszawa, badania przed ciążą pakiet ]