Kontrolowana próba profilaktyki przeciwdrobnoustrojowej w chorobie z Lyme po ukąszeniach jelenia

Choroba LYME, wywołana przez Borrelia burgdorferi, jest przenoszona przez kleszcza jeleni, Ixodes dammini, w północno-wschodnich Stanach Zjednoczonych.1 Na obszarach, na których choroba jest endemiczna, ukąszenia jelit są powszechne i mogą powodować ogromny niepokój, ale istnieje niepewność o tym, jak należy zarządzać opieką nad osobami, które zostały ugryzione. Przeprowadziliśmy podwójnie ślepe, kontrolowane placebo, randomizowane badanie kliniczne w celu oceny ryzyka zakażenia bakterią B. burgdorferi po ukąszeniu jeleniowatych i ustalenia, czy profilaktyka przeciwdrobnoustrojowa jest skuteczna w zmniejszaniu tego ryzyka. Metody
Rejestracja i losowanie uczestników
Od maja 1989 r. Do listopada 1991 r. Dzieci i osoby dorosłe, które rozpoznały, że zostały ukąszone przez kleszcza jelenia w ciągu ostatnich 72 godzin, zostały zakwalifikowane do miejsca w Madison, Connecticut, obszarze, w którym choroba z Lyme jest chorobą endemiczną. Potencjalni badani zostali poproszeni o zabranie kleszcza. Osoby, które odrzuciły kleszcza, zostały wpisane, jeżeli tyk został zidentyfikowany jako tykot jelenia na podstawie jego opisu i badania zachowanych okazów i obrazów. Potencjalni pacjenci zostali wykluczeni, jeśli zostali ukąszeni kleszczem innego gatunku, byli uczuleni na penicyliny, byli w ciąży lub już zażyli środek przeciwbakteryjny. Osoby, które zostały ukąszone przez kleszcza jelenia co najmniej 72 godziny wcześniej, ale mniej niż sześć tygodni wcześniej, również zostały wykluczone, ponieważ mogły być już zarażone B. burgdorferi.
Po uzyskaniu świadomej zgody wykorzystano tabelę liczb losowych w celu przypisania pacjentów do grupy leczonej. Otrzymali oni w podwójnie ślepej próbie amoksycylinę (250 mg) lub placebo (kapsułkę z laktozą lub, dla dzieci, płynną zawiesinę identyczną z zawiesiną amoksycyliny, ale bez antybiotyku) trzy razy dziennie przez 10 dni .
Wyniki
Wyniki zostały określone przed rozpoczęciem badania. Symptomatyczne zakażenie B. burgdorferi zdefiniowano jako obecność rumienia wędrownego w miejscu ukąszenia (z dodatkiem lub bez wtórnego rumienia wędrującego) lub objawów wczesnej rozsianej choroby z Lyme (np. Porażenia Bella) lub późnej boreliozy (np. , artretyzm) z serokonwersją. Bezobjawowe zakażenie zdefiniowano na podstawie występowania serokonwersji bez objawów przedmiotowych i podmiotowych choroby z Lyme. Pacjenci, którzy mieli przeciwciała IgG przeciw B. burgdorferi w momencie włączenia do badania, byli wyłączeni z końcowych analiz, ponieważ ryzyko ich wystąpienia może różnić się od ryzyka dla tych, którzy nigdy nie byli zakażeni.
Surowicę uzyskano od pacjentów przy zapisywaniu i podczas każdej z dwóch wizyt kontrolnych około sześć tygodni i trzy miesiące później. Osoby badane zostały poproszone o powiadomienie badaczy, czy rozwinęły się objawy lub oznaki boreliozy, i przeprowadzono przesłuchanie podczas każdej wizyty kontrolnej i telefonicznie przez siedem dni, sześć miesięcy i rok po przyjęciu.
Surowicę od osób zamrożono w temperaturze -70 ° C, a następnie testowano zarówno przeciwciała IgG, jak i IgM przeciwko B. burgdorferi testem immunoenzymatycznym (ELISA) .2 Próbki wszystkich trzech próbek od każdego pacjenta badano jednocześnie. Uważano, że serokonwersja wystąpiła, gdy stężenie przeciwciał IgM lub IgG w którejkolwiek z kontrolowanych próbek było .3 SD powyżej średniej dla próbek kontroli ujemnej
[podobne: pościel elway allegro, laserowe usuwanie blizn warszawa, sonomed szczecin ]