Nawracające, poważne infekcje spowodowane nowym niedoborem adhezji leukocytów

Rekrutacja granulocytow obojętnochłonnych do miejsc zapalenia jest inicjowana przez lokalne wytwarzanie atraktantów pochodzących z bakterii, cytokin zapalnych i innych czynników pochodzących od gospodarza. Czynniki te indukują zwijanie się neutrofili na ścianie naczynia krwionośnego, a następnie silną adhezję i wynaczynienie w otaczającej zainfekowanej lub zapalnej tkance.2 3 4 W ostatnich latach nastąpił szybki postęp w identyfikacji specyficznych cząsteczek adhezyjnych. które pośredniczą w procesie rekrutacji neutrofili. 1, 5, 6 Początkowe zwijanie neutrofili odbywa się za pośrednictwem członków rodziny selektynów.2, 4, 7, 8 Obejmują one E-selektynę i P-selektynę, które ulegają ekspresji na powierzchni aktywowanych komórek śródbłonka i L-selektyny, która jest konstytutywnie eksprymowana na neutrofilach.5, 6 Ligandy węglowodanowe dla E-selektyny i P-selektyny zostały ostatnio scharakteryzowane jako struktura węglowodanowa Sialyl-Lewis X (NeuAc.2,3Gal.1,4 ( Fuc.1,3) GlcNAc) na powierzchniowe glikoproteiny komórkowe i glikolipidy neutrofili 5, 6, 9-10 11 12 Późniejsza aktywacja toczącego się neutrofila skutkuje zwiększoną ekspresją cząsteczek adhezyjnych LFA-1 i Mac-1, dwie memy z rodziny integryn, które wiążą się z glikoproteiną ICAM-1 (wewnątrzkomórkowa cząsteczka adherencyjna 1) na komórkach śródbłonka. Jest dobrze ustalone, że ta interakcja ma zasadnicze znaczenie zarówno dla silnej adhezji do ściany naczynia krwionośnego, jak i wynaczynienia do otaczającej tkanki. 1, 2, 7, 13, 14 Doniesiono, że wrodzona wada cząsteczek adhezyjnych LFA-1 i Mac-1 powoduje głęboki niedobór leukocytów. Te dwie cząsteczki integryny są heterodimerami (. / .) i mają wspólną podjednostkę . (CD18), która jest niedostateczna u pacjentów z niedoborem adhezji leukocytów. W niedoborze adhezji leukocytów granulocyty obojętnochłonne mają poważne wady przyczepności i ruchliwości, a pacjenci z tym schorzeniem mają nawracające ciężkie infekcje. Opisujemy dwa niespokrewnione dzieci z identyczną kombinacją anomalii i defektem w cząsteczce adhezyjnej leukocytów z powodu braku liganda Sialyl-Lewis X selektyny. Proponujemy wskazać poprzednio opisaną wadę jako niedobór adhezji leukocytów typu 1, a zaburzenie opisywane tutaj jako niedobór adhezji leukocytów typu 2.
Opisy przypadków
Niedawno opisano kliniczne cechy zespołu niedoboru adhezji typu 2.15 Dwa przypadki, o których tutaj mówiliśmy, dotyczyły dwóch niepowiązanych chłopców w wieku trzech i pięciu lat, z których każde było potomstwem rodziców spokrewnionych. Obaj chłopcy mają poważne upośledzenie umysłowe, niską posturę, charakterystyczny wygląd twarzy i fenotyp krwi Bombaju (hh), i obaj mieli nawracające epizody zakażenia bakteryjnego, głównie zapalenie płuc, zapalenie ozębnej, zapalenie ucha środkowego i miejscowe zapalenie tkanki łącznej bez powstawania ropy . Infekcje były związane z wysoką liczbą leukocytów (30 000 do 150 000 na milimetr sześcienny). Zaobserwowano wyraźną wadę ruchliwości neutrofilów. Dalsza charakterystyka grup krwi wykazała, że oba wykazywały zarówno negatywny wynik sekrecji, jak i negatywny względem Lewisa.
Badania limfocytów
Jednojądrzaste komórki krwi obwodowej izolowano z krwi żylnej leczonej heparyną przez wirowanie w gradiencie gęstości Ficoll-Hypaque
[przypisy: usg jamy brzusznej bydgoszcz, pościel elway allegro, badania przed ciążą pakiet ]