Prawdopodobna transmisja choroby legionistów od osoby do osoby

Choroba legionistów jest często ciężką formą zapalenia płuc, która jest zwykle nabywana przez osoby podatne (np. Osoby starsze i palące) poprzez wdychanie aerozoli zawierających gatunki legionella.1-4 Grupa przypadków tej choroby wystąpiła w Vila Franca de Xira , Portugalia, w 2014 r.5  Rysunek 1. Rycina 1. Oś czasu prawdopodobnej transmisji choroby legionistów od pacjenta do pacjenta 2. ECMO oznacza pozaustrojowe natlenienie membranowe.  Jeden z pierwszych przypadków choroby w tym skupisku wystąpił u 48-letniego mężczyzny (Pacjenta 1), palacza, który był zatrudniony od 6 października 2014 r., Jako pracownik utrzymania ruchu w przemysłowym kompleksie wież chłodniczych w Vila Franca de Xira, który został następnie skażony bakterią Legionella pneumophila.5 Wrócił do domu, z którym dzielił się z matką w Porto (około 300 km od Vila Franca de Xira) 11 października i ponownie wieczorem 19 października (ryc. <!–more–>1). Jego symptomy zaczęły się   14 października, a 19 października miał poważne objawy oddechowe, w tym intensywny kaszel. W ciągu tej nocy jego matka (Pacjent 2) opiekowała się nim do czasu przyjęcia do szpitala (Centro Hospitalar do Porto) około 8 godzin później. 22 października został przeniesiony do innego szpitala w celu uzyskania pozaustrojowej oksygenacji membranowej.  27 października pacjentka, która wcześniej była zdrową 74-letnią kobietą, zaczęła zgłaszać gorączkę, kaszel i utratę apetytu. Została przyjęta do tego samego szpitala 3 listopada z powodu wstrząsu septycznego z powodu zapalenia płuc, a zmarła grudnia. Pacjent zmarł 7 stycznia 2015 r.  Próbki moczu pobrane od obu pacjentów wykazały pozytywne wyniki w testach na obecność antygenów Legionella za pomocą komercyjnego enzymatycznego testu immunologicznego (Binax), a legionella hodowano w hodowli z wydzielin oddechowych. Zidentyfikowano grupę serologiczną L. pneumophila 1, a szczepy przesłano do Narodowego   Instytutu Zdrowia w Lizbonie w celu sekwencjonowania i sekwencjonowania całego genomu (szczegóły podano w części dotyczącej metod w Suplemencie dodatkowym, dostępnym wraz z pełnym tekstem tego list na). Próbki od pacjentów uzyskano i przetworzono w odstępie większym niż 2 tygodnie (dla hodowli i typowania sekwencyjnego) i w odstępie 4 tygodni (dla sekwencjonowania całego genomu) w celu zminimalizowania ryzyka zakażenia krzyżowego. Oba szczepy wykazały nowy profil ST1905 (zidentyfikowany jako sprawczy szczep w klastrze5), a sekwencjonowanie całego genomu nie ujawniło różnic nukleotydowych w regionie, które obejmowały w przybliżeniu 3,47 Mb sekwencji genomu. Ten genom pasuje do tego zidentyfikowanego w izolatach związanych z klastrem.  Dochodzenie prowadzone przez Generalną Dyrekcję Zdrowia wykazało, że choroba związana z L. pneumophila ST1905 wystąpiła u osób, które żyły lub przebywały w Vila Franca de Xira od 14 października, kiedy klaster sie rozpoczął, i 21 listopada, kiedy uznano, że jest kontrolowany. . Pacjentka 2 przebywała w Porto w ciągu tych miesięcy i zgodnie z naszą najlepszą wiedzą była jedyną osobą zakażoną L. pneumophila ST1905, która nie była powiązana geograficznie z epicentrum klastra. Późniejsze dochodzenie ujawniło, że Pacjent 2 nigdy nie był w Vila Franca de Xira, a podczas okresu klastra w Porto nie pojawiły się żadne dodatkowe przypadki choroby legionistów.  Pacjenci i 2 mieszkali samotnie w Porto, a ich dom składał się z małych niewentylowanych pokoi bez urządzeń klimatyzacyjnych lub nawilżaczy. Zebrane próbki wody z łazienki i kuchni oraz wymaz z odpływu z prysznica były ujemne dla bakterii z rodzaju Legionella. Pacjent nie wziął wody z Vila Franca de Xira do Porto.  Podejrzewamy, że transmisja osobista prawdopodobnie miała miejsce, gdy Pacjent 2 opiekował się ciężko chorym synem. Czynniki, które sugerują przeniesienie z człowieka na osobę, to nasi  lenie objawów oddechowych u Pacjenta 1, bardzo bliski kontakt, który wystąpił w ciągu 8 kolejnych godzin, gdy Pacjent 2 opiekował się Pacjentem 1, oraz mały obszar niewentylowanego pokoju, w którym to miał miejsce kontakt. Ponadto, przebieg wydarzeń był bardzo spójny (tj. Objawy u Pacjenta 2 rozwinęły się tydzień po bliskim kontakcie z Pacjentem 1, co jest zgodne z typowym okresem inkubacji choroby Legionistów – mediana 6 do 7 dni ) .1  Ana M. Correia, MD  Joana S. Ferreira, MD  Northern Regional Health Administration, Porto, Portugalia  Vítor Borges, Ph.D.  Alexandra Nunes, Ph.D.  Narodowy Instytut Zdrowia, Lizbona, Portugalia  Bernardo Gomes, MD  Rui Capucho, MD  Northern Regional Health Administration, Porto, Portugalia  Jorge Gonçalves, MD  Delfina M Antunes, MD  Sónia Almeida, RN  Ana Mendes, EHT  Marta Guerreiro, EHT  Porto Ocidental Health Centers Group, Porto, Portugalia  Daniel A. Sampaio, MS  Luís Vieira, Ph.D.  Jorge Machado, Ph.D.  Dr Mar  ia J. Sim?es  Paulo Gonçalves, MS [więcej w: stomatologia dziecięca, podolog, Psycholog Wrocław ]
[więcej w: gotowość szkolna dziecka 5 letniego, rezonans magnetyczny katowice prywatnie, badania przed ciążą pakiet ]