Technologie reprodukcyjne i ryzyko wad wrodzonych

width=756Nie wiadomo, w jakim stopniu wady wrodzone po leczeniu niepłodności można wyjaśnić za pomocą czynników rodzicielskich. Metody
Powiązaliśmy spis leczenia za pomocą technologii wspomaganego rozrodu w Południowej Australii z rejestrem urodzeń i zakończeń z ciążą trwającą co najmniej 20 tygodni lub wagą urodzeniową co najmniej 400 g oraz rejestrami wad wrodzonych (w tym porażeniem mózgowym i zakończeniami dla wady w dowolnym okresie ciąży). Porównaliśmy ryzyko wad wrodzonych (zdiagnozowanych przed piątymi urodzinami dziecka) wśród ciąż u kobiet, które otrzymały leczenie z wykorzystaniem technologii wspomaganego rozrodu, ciąż spontanicznych (tj. Bez poczęcia) u kobiet, które urodziły się wcześniej z poczęciem wspomaganym, ciąże u kobiet z zapis niepłodności, ale bez leczenia za pomocą technologii wspomaganego rozrodu i ciąż u kobiet bez zapisu niepłodności.
Wyniki
Z 308 974 urodzeń 6163 pochodziło z poczęcia wspomaganego. Niedostosowany iloraz szans dla każdej wady wrodzonej w ciążach z towarzyszącym poczęciem (513 wad, 8,3%) w porównaniu z ciążami nieobciążonymi poczęciem wspomaganym (17 546 wad, 5,8%) wynosił 1,47 (95% przedział ufności [CI], 1,33 do 1,62) ; współczynnik ilorazów skorygowany o wiele zmiennych wyniósł 1,28 (95% CI, 1,16 do 1,41). Odpowiednie ilorazy szans dla zapłodnienia in vitro (IVF) (165 wad wrodzonych, 7,2%) wynosiły 1,26 (95% CI, 1,07 do 1,48) i 1,07 (95% CI, 0,90 do 1,26), a iloraz szans z wewnątrzczułoplazmatycznym wstrzyknięciem plemnika (ICSI) (139 wad, 9,9%) wynosiło 1,77 (95% CI, 1,47 do 2,12) i 1,57 (95% CI, 1,30 do 1,90). Historia niepłodności, z lub bez wspomaganego poczęcia, była również istotnie związana z wadami wrodzonymi.
Wnioski
Zwiększone ryzyko wad wrodzonych związanych z IVF nie było już istotne po dostosowaniu do czynników rodzicielskich. Ryzyko wad wrodzonych związanych z ICSI pozostało zwiększone po dostosowaniu wielowymiarowym, chociaż nie można wykluczyć możliwości wystąpienia resztkowego zakłócenia. (Finansowane przez National Health and Medical Research Council i Australian Research Council.)
Wprowadzenie
Spójne dowody z poszczególnych badań, w tym opartych na rejestrach badań kohortowych1,2 i metaanaliz, łączyły wspomaganą koncepcję zapłodnienia in vitro (IVF) lub intracoplazmatyczną iniekcję plemników (ICSI) ze zwiększonym ryzykiem wad wrodzonych.3-8 Stowarzyszenia Pomiędzy zastosowaniem tych technik a wadami wrodzonymi okazały się silniejsze w przypadku porodu pojedynczego niż w przypadku porodów mnogich.9 Nie jest jasne, czy nadmiar wad wrodzonych po IVF lub ICSI można przypisać cechom pacjenta związanym z niepłodnością, 8 raczej niż w przypadku leczenia i czy ryzyko jest podobne w przypadku technologii wspomaganego rozrodu i związanych z nimi terapii. 13, 13. Dostępne badania zostały ograniczone przez niewielką liczbę uczestników, 13,14 – grupowanie grup narażenia, 15 lub, w szczególności, przypadek – badania kontrolne, retrospektywne gromadzenie danych i wątpliwa stosowność kontroli.3,10,13
Przeprowadziliśmy badanie kohortowe obejmujące całą populację, badając porody i ciąże zakończone z powodu wad wrodzonych, aby ocenić ryzyko wad wynikających z ciąży do piątego roku życia dziecka w zakresie różnych metod leczenia niepłodności w porównaniu z ryzykiem związanym z ciążą, które było nie wspomagany przez technologię reprodukcyjną (ciąża spontaniczna). Oceniliśmy również ryzyko wad wrodzonych związanych ze spontaniczną ciążą u kobiet, które urodziły się w poprzednim porodzie przy pomocy poczęcia oraz u kobiet z udokumentowaną historią niepłodności, ale bez leczenia w klinikach z techniką wspomaganego rozrodu.
Źródła danych
Zapisy dotyczące pacjentów z niepłodnością
Szczegóły leczenia za pomocą technologii wspomaganego rozrodu zgodnie z definicją wydaną przez National Health and Medical Research Council16 zostały dostarczone przez dwie kliniki w Australii Południowej (stan o populacji 1,6 miliona), które zarejestrowano w celu zapewnienia leczenia niepłodności obejmującego manipulację zarodka. Obie kliniki (obsługiwane przez University of Adelaide i Flinders University) dostarczyły dane dla wszystkich terapii niepłodności od stycznia 1986 r. Do grudnia 2002 r. Opis grup niepłodności i szczegółowe informacje na temat cech demograficznych według sposobu zapłodnienia lub rodzaju leczenia są dostępne w Dodatku. Dodatek, dostępny wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie. Ponad 99,99% urodzeń wynikających z poczęcia wspomaganego było powiązanych z państwowym rejestrem urodzeń (opisanym poniżej), co wskazuje na minimalne straty w obserwacji.
Wyniki okołoporodowe
Wszelkie porody powstałe w wyniku wspomaganego poczęcia są rejestrowane w zbiorach statystyk okołoporodowych Australii Południowej, które zgodnie z prawem wymagają powiadomienia o wszystkich porodach żywych i martwych urodzeniach trwających co najmniej 20 tygodni lub o masie urodzeniowej co najmni
[więcej w: laryngolog, lekarz dermatologdermatolog warszawa, stomatolog pruszków ]
[więcej w: twaróg półtłusty kalorie, jąkanie toniczne, pościel elway allegro ]