Tłumienie Arytmii Sercowej

Ostateczna analiza danych z pierwszej próby tłumienia arytmii serca (CAST-I) (21 marca 1991, wydanie) nie rozwiązała problemu leczenia blokerami kanału wapniowego oprócz leków antyarytmicznych, chociaż 39 procent pacjenci otrzymywali jednoczesne leczenie diltiazemem lub werapamilem, a znaczna liczba pacjentów zmarła na wstrząs kardiogenny lub asystolię. Oba blokery kanału wapniowego podobne do werapamilu i leki antyarytmiczne klasy IC mogą wywoływać asystolię lub wstrząs kardiogenny.2 3 4 5
Niewiele wiadomo na temat połączenia tych leków. Obserwowaliśmy dwóch pacjentów z asystolią i wstrząsem kardiogennym podczas leczenia skojarzonego z werapamilem i flekainidem; zdarzenia te były najprawdopodobniej spowodowane dodatnim ujemnym działaniem inotropowym i dromotropowym obu leków. 6, 7 Ponadto eliminacja jednego leku może być zaburzona przez podawanie drugiej. 6
Naszym zdaniem łączone leczenie środkami antyarytmicznymi klasy IC i blokerami kanałów wapniowych typu werapamilu jest niebezpieczne i może przyczynić się do wyższej śmiertelności w grupie pacjentów leczonych środkami przeciwarytmicznymi w badaniu CAST-I. To samo może dotyczyć 27 procent pacjentów otrzymujących równoczesne leczenie beta-blokerami.1
J. Buss, MD
JJ Lasserre, MD
DL Heene, MD
Klinikum Mannheim, 6800 Mannheim, Niemcy
7 Referencje1. Echt DS, Liebson PR, Mitchell LB, i in. . Śmiertelność i zachorowalność u pacjentów otrzymujących encainid, flekainid lub placebo – badanie Tłumienia Arytmii Sercowej. N Engl J Med 1991; 324: 781-8.
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Benaim ME. . Asystole po werapamilu. BMJ 1972; 2: 169-70.
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Urthaler F, James TN. . Eksperymentalne badania nad patogenezą asystolii po werapamilu u psa. Am J Cardiol 1979; 44: 651-6.
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Perrot B, Danchin N, Terrier de la Chaise A.. Werapamil: przyczyna nagłej śmierci u pacjenta z kardiomiopatią przerostową. Br Heart J 1984; 51: 352-4.
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
5. Forbes WP, Hee TT, Mohiuddin SM, Hillman DE. . Wstrzyknięcie kardiogenne wywołane flekainidem. Chest 1988; 94: 1121.
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
6. Holtzman JL, Finley D, Mottonen L, i in. . Interakcje farmakodynamiczne i farmakokinetyczne pomiędzy pojedynczymi dawkami octanu flekainidu i werapamilu: wpływ na czynność serca i klirens leku. Clin Pharmacol Ther 1989; 46: 26-32.
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
7. Buss J, Lasserre JJ, Heene DL. . Asystol i wstrząs kardiogenny wywołany połączonym leczeniem werapamilem i flekainidem. Lancet 1992; 340: 546.
Autorzy odpowiadają:
Do redaktora: Dr Buss i jego współpracownicy słusznie odnotowują powszechne stosowanie blokerów kanałów wapniowych i niższą częstotliwość stosowania beta-blokerów zarówno w CAST-I (który badał enceinid i flekainid), jak i CAST-II (który badał moricyzynę ) .1 Blokery kanału wapniowego były również częściej stosowane niż beta-adrenolityki w dwóch innych badaniach klinicznych u pacjentów z zawałem mięśnia sercowego, próbą przeżycia i poszerzeniem komorowym (SAVE) Trial2 oraz nowym skandynawskim badaniem przetrwania Enalapril II (CONSENSUS II). 3 Badania dysfunkcji lewej komory (SOLVD) 4 oceniały zastosowanie enalaprilu u pacjentów bezobjawowych ze zmniejszoną frakcją wyrzutową lewej komory; ponad 80 procent badanych miało chorobę niedokrwienną serca, a większy odsetek pacjentów otrzymywał również blokery kanału wapniowego niż otrzymywały beta-blokery.
Przeprowadziliśmy systematyczne analizy podgrup danych CAST, aby wykryć interakcje i wygenerować hipotezy do dalszych badań5. Ani blokery kanału wapniowego, ani beta-blokery nie oddziaływały z encainidem lub flekainidem pod względem śmierci z powodu arytmii, śmierci z przyczyn innych niż arytmia. lub całkowita śmiertelność Ryzyko związane z encainidem lub flekainidem w odniesieniu do ryzyka związanego z placebo było niezależne od tych metod leczenia. Nie było również interakcji między moricyzyną i blokerami kanału wapniowego w odniesieniu do tych punktów końcowych w dwutygodniowej fazie niskiej dawki lub w badaniu głównym. Moricyzyna wykazywała znaczącą interakcję z beta-blokerami (ale prawdopodobnie prawdopodobnie z powodu przypadku) pod względem śmiertelności tylko z przyczyn niearytmicznych, ale ta interakcja była odwrotna do tej sugerowanej przez Buss i in. (względne ryzyko związane z moricyzyną vs. placebo, 1,7 w przypadku braku terapii beta-adrenolitycznej i 0,36 w przypadku terapii beta-adrenolitykami) i stwierdzono jedynie w badaniu głównym.
H. Leon Greene, MD
Alfred P. Hallstrom, Ph.D.
CAST Coordinating Center, Seattle, WA 98105

5 Referencje1. Badanie Trial II z powodu Zablokowania Arytmii. . Wpływ środka przeciw arytmii moricizine na przeżycie po zawale mięśnia sercowego. N Engl J Med 1992; 327: 227-33.
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Pfeffer MA, Braunwald E, Moyé LA, i in. . Wpływ kaptoprilu na śmiertelność i zachorowalność u pacjentów z dysfunkcją lewej komory po zawale mięśnia sercowego – wyniki próby przeżycia i poszerzenia komorowego. N Engl J Med 1992; 327: 669-77.
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Swedberg K, Held P, Kjekshus J, Rasmussen K, Rydén L, Wedel H. Wpływ wczesnego podania enalaprilu na śmiertelność u pacjentów z ostrym zawałem serca – wyniki badania Cooperative New Scandinavian Enalapril Survival Study II (CONSENSUS II). N Engl J Med 1992; 327: 678-84.
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Śledczy SOLVD. . Wpływ enalaprilu na śmiertelność i rozwój niewydolności serca u pacjentów bezobjawowych ze zredukowanymi frakcjami wyrzutowymi lewej komory. N Engl J Med 1992; 327: 685-91.
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
5. Platia EV, Henthorn RW, Pawitan Y i in. . Tłumienie Arytmii Sercowej (CAST): wyjściowe predyktory o najwyższej śmiertelności. J Am Coll Cardiol Suppl 1991; 17: 230A. abstrakcyjny.
CrossrefGoogle Scholar
[podobne: sonomed szczecin, gotowość szkolna dziecka 5 letniego, laserowe usuwanie blizn warszawa ]