Związek między liczbą schorzeń a jakością opieki cd

Wybraliśmy chroniczne schorzenia, które wymagają ciągłego zarządzania, i badaliśmy zarówno powszechne, jak i unikalne zestawy warunków. Warunki wspólne dla pacjentów w trzech badaniach obejmowały depresję, cukrzycę, niewydolność serca, udar, nadciśnienie, chorobę wieńcową, zapalenie kości i stawów, przewlekłą obturacyjną chorobę płuc i migotanie przedsionków. W wyjątkowych przypadkach u pacjentów w badaniu ACOVE wystąpiły demencja, wrzody ciśnienia, osteoporoza, nietrzymanie moczu i niewydolność nerek. Warunki unikalne dla pacjentów w projektach CQI i VHA to łagodny przerost prostaty, niestrawność, astma, rak jelita grubego i rak prostaty. Rak piersi był obecny tylko w kohorcie CQI. Analiza statystyczna
Analiza główna
Najpierw wyliczyliśmy zależność pomiędzy liczbą warunków, w jakich przebywał pacjent, a ogólną jakością opieki, jaką otrzymał pacjent. Po potwierdzeniu trendu liniowego przeprowadziliśmy modele regresji liniowej na poziomie pacjenta, stosując jakość opieki jako zmienną wyniku i liczbę warunków jako główną zmienną predykcyjną. Współczynnik liczby warunków został wykorzystany do oszacowania wzrostu jakości opieki związanej z dodaniem współistniejącego stanu.
W głównej analizie statystycznej istniały co najmniej dwa typy potencjalnych artefaktów. Pierwsze z nich wynikało z faktu, że pacjenci kwalifikowali się do różnych zestawów wskaźników jakości (zgodnie z ich stanem zdrowia) i że trudność w zapewnieniu opieki zalecanej we wskaźniku mogła się różnić.25 Aby to zmienić, obliczyliśmy oczekiwany wynik jakości , na podstawie wyników populacji, dla wskaźników jakości, do których pacjent był uprawniony. 29 Odjęliśmy oczekiwany wynik z rzeczywistego wyniku pacjenta, aby obliczyć ocenę jakości dostosowaną do trudności. Następnie zbadaliśmy zależność między skorygowaną oceną jakości a liczbą warunków, które miał pacjent.
Drugim potencjalnym artefaktem było to, że te same procesy opieki spełniają wskaźniki jakości ukierunkowane na różne warunki. Na przykład, codzienna terapia przeciwpłytkowa jest zalecana zarówno dla pacjentów z cukrzycą, jak i pacjentów z chorobą niedokrwienną serca. Dlatego pacjenci z obydwoma chorobami kwalifikują się do podwójnej terapii aspiryną. Aby kontrolować ten artefakt, policzono wielokrotne uprawnienia dla tego samego wskaźnika tylko raz w obliczeniach wyniku.
Analiza eksploracyjna mechanizmów relacji jakości opieki
Aby zbadać potencjalne mechanizmy zaobserwowanego związku między liczbą warunków a wynikiem jakości, przetestowaliśmy wpływ trzech potencjalnie przyczyniających się czynników: charakterystyki demograficznej pacjentów, korzystania z opieki zdrowotnej i opieki zapewnianej przez specjalistów. Po dostosowaniu do cech demograficznych i korzystania z opieki zdrowotnej w modelu, zbadaliśmy zmianę nachylenia krzywej regresji dla jakości opieki i liczby warunków. Wyniki jakościowe dla danych ACOVE i CQI zostały skorygowane o wiek, płeć, poziom wykształcenia, roczny dochód, samoocenę zdrowia i cechy geograficzne (tj. Dwie zarządzane organizacje opiekuńcze w badaniu ACOVE i 12 obszarów metropolitalnych w CQI badanie)
[podobne: sonomed szczecin, rezonans magnetyczny katowice prywatnie, badania przed ciążą pakiet ]